om en stimulerad hjärna.

 
Påminn mig gära om det jag kommer att säga nu nästa vecka på tisdag kväll. Då kommer jag antagligen ligga i en pöl på golvet och gråta. Tenta på onsdag, nämligen. Och torsdag. 
 
Men. Det jag vill berätta om är något otroligt häftigt som jag känner just nu. Min hjärna är nämligen stimulerad på ett sätt som den aldrig varit förut just nu. Denna höst har jag pluggat matte mer, hårdare och mer motiverat än förut. Det går inte ens att jämföra med gymnasiet där jag bytte bort Matte D utan att blinka. I början av hösten (och flera gånger sedan dess) kände jag att detta kommer aldrig att gå, Robert har fått trösta mig många gånger och självförtroendet har verkligen inte varit på topp. 
 
Men det som händer i min hjärna nu är så jädra häftigt. Det känns som att hjärnan gått på gym senaste halvåret och nu börjat få sjuka muskler. Så även om jag inte klarar nästa tenta så är jag galet stolt och fascinerad över vad jag faktiskt har lärt mig, och kan lära mig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0