snart hemma

Längtar hem efter dethär så jag spricker! Om tre dagar åker jag hem för att fira nyår och vila huvudet i en vecka. Imorgon är det julafton och för den andra julen i rad jobbar jag julen igenom. I och för sig väldigt skönt då det vore väldigt sorgligt att ligga hemma i våningssängen alldeles ensam över jul.. Men nästa år ska jag i alla fall inte fira med att jobba!
 
 

Lite bilder från tiden strax innan Jukkasfärden

Såhär fint var det en dag när jag kom till Utanede. 
Hälsade på Moa tillsammans med Tilde. 
Åkte till Stockholm, bodde på Östermalm, åt fantastisk mat och....
... såg Jonas Gardells "Mitt enda liv". Så fantastisk! Så glad att jag både fått gå på Mitt enda liv och En skam för Sverige i höst.
Druckit lite vin och lyssnat mig suddig på mor och son med varsitt munspel.
Ätit frukost på säng.
Ätit hejdå-julbord med min eminenta familj.
 
Det var väl ungefär det!

en månad senare

Lever fortfarande! Snart har vi varit i Jukkas tre av de ungefär 21 veckorna. I helgen var det -40 grader, nu har vi +grader. Robert har varit här tre veckor med. På söndag åker han hem och som vanligt gör det ont i magen att ens tänka tanken. 
 
Fått parkeringsböter, fyllt 20 och gått på systemet. Tre saker som hänt!
 
Idag längtar jag hem och efter sommar, bra sak när det är ungefär superlångt till båda. Istället ska jag ta på mig jackan och halka iväg på jobbet.
 
Mycket välformulerat inlägg, det är till dig Yves! 
 
 

RSS 2.0