fotokurs & fotolust

 
I söndags tog jag morgontåget till huvudstaden för att gå på fotokurs med Emily Dahl Vintagefabriken. Köpte ju min kamera ifjol men har varit väldigt lat med att använda den, nu är det slut med det! Kursen var superbra, utöver det jag lärde mig praktiskt kom lusten att fota tillbaka också. I sommar ska avtryckarfingretingret jobba.
 
Laddade ner en provversion av ett bättre redigeringsprogram också, vilken skillnad va? Ska bara öva lite på det med....
 
 

sommarlängt

 
Som jag LÄNGTAR efter sommaren. Står inte ut!!! Vi har till största del kommit iordning i nya lägenheten, till och med haft inflyttningspizza nu i helgen, dagarna är låånga och ljuusa (vilket är fantastiskt) men mina fingrar kliar efter jord under naglarna, målarstänk på byxorna och sol på näsan. Tanken på att jag kommer få mycket av den varan till sommaren räcker inte liksom, jag vill ha nu, nu, nu.
 
Kommer endast jobba fyra veckor i sommar; mellan vecka 25 och 28 ska jag mäta naturreservat på Lantmäteriet i Härnösand vilket känns sjukt KUL! Först fyra veckor med en arbetsplats jag kommer uppskatta, med arbetsuppgifter som kommer stimulera och lära mig otroligt mycket och sedan sommarlov. Sommarlov, har ni hört något så härligt? Det kommer göra att jag har lite mindre pengar i studentplånboken till hösten men det känns ändå helt rätt - jag förtjänar en riktig sommar efter att ha tagit mig igenom 25 hp matematik (+ 35 poäng i andra ämnen). 
 
Lite sånt jag längtrar efter:
 

RSS 2.0