ommålade trädgårdsmöbler

 
Vi går raskt vidare på ett annat sommarprojekt, kanske inte det andra i följden men det enda jag har bra bilder på! Målade om trägårdsmöblerna, som egentligen sjunger på sista versen men medan det änså renoveras och ingen har tid och titta på hur ojämn färgen är eller känna hur det vinglar när man dricker kaffe för hårt så får det duga!
 
 

mitt första växthus

 
Mitt första sommarprojekt! Ett växthus i miniformat, gjort av tre större och två mindre fönster jag hittat i lagårn och renoverat upp. Kittning var man ju ingen hejare på i början men nu börjar det se hyfsat ut i alla fall. Rakblad är ett hett tips. 
 
Nu växer det tomat, aburgine, physalis och gurka där inne. Mynta, basilika och lite olika blommor är förhoppningsvis på väg också.
 
 

Rasmus går på bal

 
Rasmus bal-bilder kom emellan utomlandsbilderna! Tänk att han blivit så stor, när man gick ut nian var man ju störst i världen... Tror dock jag upplevde min storhet väldigt mycket större än Rasmus, även om han nog ÄR större än vad jag var.
 
I vilket fall så sprängs min hjärtemuskel av kärlek till denna två meter långa människa.
 
 

i väntan på det stora baliinlägget

 
Precis börjat redigera Bali-bilderna. Det tar sin lilla tid...
 
 
 
 
 
... men såhär kan det se ut när man lär sig att surfa i alla fall!

hur ska man ens kunna försöka sova när huvet sprängs av idéer och projekt





första juni

 
Snaart, alldeles snaart ska jag ta tag i Balibilderna. Har knappt ens visat eller berättat något för familj och vänner, det är liksom min egen karamell. Bilden av att det ska vara tråkigt att resa ensam just på grund av att man inte har någon att dela sina minnen med är inte något jag käner mig lidande av. Kanske beror det på att jag var ute så pass kort tid, men det känns så himla gött att ha något minne som är helt mitt eget, och ingen annans!
 
Här hemma har jag mest händerna nere i jorden, idag har jag planterat ut mina jordgubbsplantor och sått olika salladssorter. Och skruvat. Och grävt. Och slipat. Och, och, och. Är helt underbart att vara ute och påta på, vill helst greja långt in på nätterna.
 
 

RSS 2.0