vad vet du som inte jag vet?




23:40

Skotertur med utsikt över Kiruna.
En av aktiviteterna man kan göra via hotellet är icedrivin, självklart måste det kvalitétstestas! Här är Ida och Andreas.
 
 
Denhär dagen var också första gången i år jag såg hela solen. Helt fantastiskt vackert här uppe just nu.
Har kommit in i en läsperiod och smyger gärna iväg till sängen för att begrava mig i sagovärld.
Eftermiddag på ett renskinn framför elden.
Kläder man shoppar på internet når till sist även fram till Jukkas. Dock fick jag returnera allt lika snabbt.
Var nere på älven för att möta några gäster. Ännu en såndär dag med fantastiskt ljus och utsikt. 
Lördag bjöd på pizza, bowling och utgång.

23:16

God kväll. Jag har krupit upp i sängen efter en helg i jobbets och festens tecken. I fredags drack vi vin här hemma och hade allmänt trevligt, men när resten av gänget slirade vidare gjorde jag en avstickare till sängen eftersom jag skulle öppna på lördagsmorgonen. Igår slängde jag mig in i duschen efter jobbet för att sedan åka in till Kiruna för pizza och bowling, det slutade i en helkväll inne i stan och tår som grät när vi klampade in på rummet inatt. 
 
Har målat mina 10 fingrar & 10 tår, duschat jättevarmt jättelänge, betalat räkningar och filat fossingar. Nu återstår i princip bara att smita in under täcket och sova in den nya dagen!
 
 
Här skulle jag egentligen ha publicerat en massa nytagna, kuliga bilder från bland annat icedrivingen jag varit på i veckan MEN min dator sjunger på sista versen och tänker inte gå med på någon bilduppladdning ikväll. Bättre lycka imorgon.

23:16

God kväll. Jag har krupit upp i sängen efter en helg i jobbets och festens tecken. I fredags drack vi vin här hemma och hade allmänt trevligt, men när resten av gänget slirade vidare gjorde jag en avstickare till sängen eftersom jag skulle öppna på lördagsmorgonen. Igår slängde jag mig in i duschen efter jobbet för att sedan åka in till Kiruna för pizza och bowling, det slutade i en helkväll inne i stan och tår som grät när vi klampade in på rummet inatt. 
 
Har målat mina 10 fingrar & 10 tår, duschat jättevarmt jättelänge, betalat räkningar och filat fossingar. Nu återstår i princip bara att smita in under täcket och sova in den nya dagen!
 
 
Här skulle jag egentligen ha publicerat en massa nytagna, kuliga bilder från bland annat icedrivingen jag varit på i veckan MEN min dator sjunger på sista versen och tänker inte gå med på någon bilduppladdning ikväll. Bättre lycka imorgon.

23:31

Skriver inte så mycket längre, inget hjärtskärande och djupt i alla fall. Kanske för att livet inte är så hjärtskärande och djupt. Ikväll hittade jag dock en text gömd bland gamla mappar och dokument, från några hjärtskärande och djupa dagar. Tänkte att ni skulle få vara med och dela den med mig nu i efterhand.
 
Bilden tog jag idag, när himlen var magisk, håret luktade fantastiskt av skoter och kylan bet i mina rosiga kinder.
 
 

12:00

10 dagar har gått sedan sist, 9 jobbdagar och en ledig. Ytterligare fyra lediga väntar och ledigheten kunde inte ha börjat på bättre sätt. Laga god mat, öl, rövin, äta god mat, sova nära, skratta, sova länge, smaka whisky som får halsen att brinna, krama med, pussa på. Njuta.
 
Förutom det? Jobbat sedan nyårsledigheten vilket har gått riktigt bra, och framför allt snabbt. Januari kommer snart vara över, som sagt ledig fyra dagar nu, jobbar 7, åker hem (!!) 5 och sedan är det bara några dagar innan det blir februari. Spenderar stora delar av kvällarna här med att undra vart tiden tar vägen? Snart ska man bestämma sig för nya äventyr.
 
Fredrik bjöd på den mest fantastiska älg-middagen jag ätit. Började med råbiff, slutade med matorgasm.
Lite av varmrätterna.
På gatan där jag bor!
Försöker att fylla kyl/frys/skafferi när jag är ledig så det ska räcka genom hela jobbperioden.
 
Underbara eftermiddagar på jobbet, när allt klaffar och man hinner sätta sig på en renfäll och bara kolla in i elden.
Film-godis-popcorn-kväll i Kiruna.
Adventurefest i garaget.
Diana och Ballen dansar jenka.
Hamburgergrill!
Bjöds på godaste lördagsbiffarna, drack rövin och hade en allmän superkväll.
Slocknade vid 10 och snarkade gott ända tills grannarna kom hem från krogen. Passade på att sno lite extra värme. Sedan blev det morgon igen, hejdå och ett syns snart för en gångs skull. 

bästa soran

Tänkte bara be er om en sak. Kolla Soran Ismails föreställning "Soran Ismail - Resan fortsätter", skrattat men också tänkt väldigt mycket senaste timmen. Seriös lekfullhet kallade min fantastiska samhällslärare Arne på gymnasiet det. Tänk på det. Seriös lekfullhet.
 
klicka för att komma till klippet: http://www.svtplay.se/video/929995/resan-fortsatter/?tab=undefined&sida=1

mitt nyår

2013 är här och jag fick fira in de med ett enormt leende på läpparna, bekväma nyårskläder, iskall öl, dans och underbara sängar. Allt tillsammans med min trogne följeslagare! Idag har varit en mindre trevlig dag för vissa av oss men vi tror fortfarande på dethär året, pirrar i magen när jag tänker på att vi snart är igenom årets mörkaste tid.
 
En sen incheck, men i alldeles lagom tid till att dricka öl...
...och fästa ögonfransar.
Iår köpte jag inga nya kläder inför nyår och det funkade helt klart lika bra att välja någonting som redan fanns i garderoben!
Piff och puff.
Tolvslag och fyrverkerier utanför Ferrum.
Kanske bästa av allt - hotellfrukost!

RSS 2.0