matprat

 
Jag har ju mitt eget kök nu! Och behöver mycket matlådor så jag har lagat en hel del mat på den korta tid jag varit här. Skönt att ha bunkrat i frysen istället för att laga mat varje dag när man kanske inte har varken tid eller lust. Idag har jag gjort vegitariska quesadillas med majs och mozarella samt en älgköttsgryta med champinjoner, kantareller, tomater och lite såntdär. Har även försökt få igång en surdegsgrund här i veckan, provbakade imorse men inget bra resultat. Det jäste helt enkelt inte så surdegen mår nog inte så bra. Nytt försök imorgon.
 
 

min bästa vän

 
Idag tror jag bestämt (eventuellt inte men) att det är två år sedan jag hånglade med Robert för första gången. 
 
Idag är vi på varsitt håll, som så många andra gånger. Trots att det trillar bamsetårar ibland (typ idag) för att det alltid ska vara så många mil emellan. Trots att vi blir galna på varndra när vi istället varit med varandra alldeles för många dagartimmarnätterdygn. Trots det. Alltid där, från andra sidan jorden, från andra sidan Sverige, från andra sidan sängen. Alltid fjärilarna i magen i hallen när någon av oss kommer hem. När man tror att man nästan glömt hur det känns att hålla varandra i handen, sova i dendär svettiga skeden och smaka på äckliga kaffepussar. Av någon anledning är det alltid där du kliver ut ur bilen och in hos mig.
 
Alltid där.
 
 

Jag är här nu

 
I min 28 kvadratmeter stora etta. Ska sova första natten ensam inatt. Borde inte vara en stor grej, jag har sovit ensam på andra sidan jorden för inte allt för länge sedan. Men visst är det lite läskigt när ett helt liv ska bli nytt?

RSS 2.0