midsommar 2015


next up: sommarlov

 
Okej nu orkar jag inte plugga en sekud mer detta första år på lantmätarprogrammet. Tar officiellt (bortsett från tentan imorgon) sommarlov nu! Ska bli så skönt och välbehövligt och härligt och bra. Jobbar fyra veckor från och med 15 juni men den största delen av sommaren ska jag för första gången sedan jag var 14 vara LEDIG. Kanske inte det bästa för studentbudgeten men ibland är man bara värd det. 
 
Har, i flera veckor, spenderat timtal med att skriva "att-göra-listor", inte kunnat sova på nätterna och haft stora koncentrationssvårigheter. Saker jag tänkt på:
 
Ligga i hängmattan i stugan, vifta med tårna och läsa 15 pocketböcker.
Vara vaken när det är helt ljust om nätterna.
Picknicka.
Ha klänning och bara ben.
Sitta i bagaget på volle, drickar blåberssoppegrogg och regnas på.
Kissa på en äng.
Sova i ens flickrum.
Bygga växthus, odla och sola nästippen med jord under naglarna.
Njuta av det man odlat.
Cykla på grusvägar och ta in allt det gröna.
Cykla ännu mer på grusvägar och ta in det gröna.
Dricka öl i snickarbyxor (det jag ser fram emot mest typ).
Odla jordgubbar och sallad och rädisor. I år kommer gräsmattan bakom huset vara helt grön med <3
 
 
p.s ska fota så himla mycket & så himla mycket bättre i sommar.
 

hej sommar!

Men hej! Kul att ni hittat tillbaka, trots att bloggen legat nere jättelänge. Har glömt/inte hunnit förnya min .se adress -> omöjligt att hitta hit. Nu, mellan ett post-tenta och pre-tenta mood tog jag mig dock tiden! På onsdag klockan 12:00 är det s o m m a r l o v, bara en ynka tenta kvar och sedan 3 månader utan pluggångest. Tre månader SOM JAG LÄNGTAT!!!!! Ligger vaken på nätterna och planerar diverse sommarprojekt; planteringar, målningar och snickerier. Inte så mycket utflykter och resor, jag ser fram emot en sommar i Sverige med lite jobb blandat med Edsele blandat med Ramsele blandat med Nässjö blandat med Sundsvall. Just nu är jag nöjd bara det inte innebär en lägenhet på 47 kvadrat. Gärna ett gäng pocketböcker också. ÅH GUD TÄNK ATT HINNA LÄSA I HÄNGMATTAN <3
 
Annars så har våren bara flugit förbi. Gick in i någon slags studiemässig dvala efter 7,5 hp Linjär Algebra + 7,5 hp Juridik. Våren har bara passerat, kall, omotiverad men ändå glad. Det är så jävla kul att bo sambo, jag har hittat så himla bra människor i klassen, så stolt över Robert som är klar med basterminen imorgon och ska börja Maskiningenjör till hösten (<3) osv osv. Och vädret måste bara bli bättre nu, räknar med sol juni-augusti. Med start på torsdag.
 
 
Annars så har jag ju köpt mig ett nytt objektiv! Och gjort två saker värda att föreviga verkar det som *:)******
 
 

RSS 2.0