ångerveckan

Nu har jag bott på Arholma strax över en vecka. En väldigt turbulent vecka där jag gått igenom cirka alla känslor i mitt register, nu har det dock planat ut och det stiger ganska fort uppåt! För att inte gräva ner mig i det så ska jag istället slänga upp lite bilder på hur min omgivning ser ut. De två senaste dagarna har varit lite molniga och regniga men resterande av tiden har bjudit på sol, sol, sol och värme, värme, värme. Vandrarhemmet ligger precis vid havet, och således också min bostad.
 
Har varit lite dålig på att bekanta mig med ön än så länge, men tids nog ska jag nog vara en fena på både det och jobbet. Jobbet som i sig är det absolut roligaste jag har haft! Mycket att göra, varierande arbetsuppgifter, vettiga kollegor och bra arbetsmiljö. 
 
Imorgon kommer Bobby ut med Heineiken i glasflaska (men hur länge sen var inte det? och hur gott?) för att spendera lör-sön här. Blir förjäkla kul. Samme Bobby som jag också sökt jobb på en vingård i Tyskland till hösten med, hade intervju över Skype tidigare i veckan. Så det får vi se hur det går med! Nästa fredag har jag bytt till mig några dagars ledighet så mellan fredag och måndag ska jag befinna mig på resande fot - men framför allt - på gatu!! Med nästan alla min bästa människor. Hur bra?
 
 

låta världen snurra runt mig själv ett tag

Igår hade jag matchande underkläder för Min skull. Idag har jag blommor i håret för Min skull.




jag vill men kan inte

Ibland blir inte allt som man tänkt sig. I förrgår klockan tre på morgonen lämnade jag Ramsele med hjärtat så ihopknycklat att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Nu bor jag på ön Arholma och jobbar på vandrarhemmet Arholma Nord. Världens mest idylliska plats, så småning om vill jag kunna njuta av det. 
 
Nu vill jag bara vara ledsen.

burkmani

Älskar burkar. Synd att man inte kan ha hur många som helst, men i torsdags köpte jag fyra nya! Tre av dom syns på bilden, tyvärr lyckades jag ju såklart knäcka lockat på nummer två-burken igår när jag packade upp dom. Längtar efter att ha en kök att inreda.
 
 

nya äventyr, nya mål

Är nog egentligen ingen globetrotter, trots att jag gärna vill det. Återkommer hela tiden till att jag vill ha rutiner, rutiner som inte bara är för några månader och som sedan lämnar ett läskigt tomrum, utan långsiktiga rutiner. Just nu har jag börjat packa för sommaren på Arholma, tidigt på onsdag morgon går tåget och sedan väntar två månader med liv och jobb på Stockholm skärgårds nordligaste skärgårdsö! När jag var nere i maj kände jag direkt att jag kommer trivas och det är det jag fokuserar på just nu när det känns lite jobbigt att ställa om.
 
Efter sommaren vet jag inte riktigt vad jag ska göra men har ändå lite hopp och olika idéer. Dessutom kommer jag kunna börja stämpla i oktober då jag varit medlem i A-kassan ett år då, när jag insåg det i morse kändes det lite enklare. För ett år till av kringflackande blir det nog ändå, även fast jag tror jag kommit underfund med vad jag ska plugga (!!!!!!). Hösten 2014 hopppas jag på att börja plugga till Lantmätare. Om jag inte ändrar mig förstås, men jag tänker ställa in mig på det och ha det som mål när det känns tungt, för jag tror det kommer bli lättare att inte veta/bara vara när jag har något fast att gå mot. Har även gjort en sen anmälan till programmet till hösten, och under kanske sker och man kommer in. Dock tänker jag att det blir bra med ett år till, för att resa, testa lite mer och se om det går att få bukt med framtidsångesten (och således njuta mer av livet) genom att ha ett mål. 
 
Kanske kan livet kännas lite såhär, lite oftare framöver?
 

är inte mina nya stövlar fantastiska?

skärgårn - här kommer jag!
 
 

10 juni 2013

Jag lever! Benen börjar skifta i brunt, håret blir allt ljusare och fötterna bara smutsigare och smutsigare. Robert har varit hemma en vecka, vi har rivit golv väggar tak, grattat glada studenter, rensat, åkt en himla massa bil, nästan doppat tårna i Nässjön och såntdär. Framtidisfunderingarna ligger ungefär på strax över medelnivå och man ska inte klaga på livet.
 
Min fina familj en varm kväll på altanen i stugan.
 
 
 

RSS 2.0