Höstlov

 
Puuuuuuuuuuuh. Nu är förhoppningsvis mina första 15 hp klarade! Gjorde mina fem snabbaste timmar någonsin igår när jag skrev mattetenta på 10 hp. Matte liksom.. när min miniräknare för 1000 spänn försvann på gymnasiet tänkte jag "vem bryr sig, ska aldrig NÅGONSIN igen öppna en mattebok!!!". Så fel jag hade, nu återstår åtta mattekurser innan jag är färdig lantmätare. 
 
Mitt i allt tentaplugg har vi haft målare i lägenheten, vad som skulle ta en dag tog fyra men nu har vi äntligen vite, fräscha väggar utan hål och fettfläckar! Känns som att vi börjar komma på plats allt mer i Gävle, ett riktigt hem.
 
Idag fick vi dock lyxen att vakna i vår nya, 160s kontinentalsäng vi köpte i somras, men som inte får plats i lägenheten... Ironin, men njuter extra mycket av att vara i Utanede då! Nu är jag heelt ledig resten av veckan, lyx som heter duga det med!
 

robert fyller 23 och får frukost och presenter kl 05:00

 
 

matbröd

 
När man har eget kök kan man mjöla ner hur mycket som helst! Mitt surdegsprojekt har gjort att jag inte köpt en endaste lite förpackning med mjukt bröd sedan surdegen började bubbla. Så skönt att veta exakt vad man äter, och det är galet mycket godare än köpebröd också.
 
Grunden till allt det goda.
Baguetter för ett helt fotbollslag (som tog 4 dagar att äta upp).
Limpa med torkade aprikoser, dadlar och fikon bakade i gjutjärnsgryta.
 

sambos

 
Det är inte med frenetisk intensitet jag uppdaterar er med vad som händer mig i livet. Det är mycket (MYCKET) matte, nya vänner, ny stad, nya rutiner som får andra tankar och prioriteringar att susa runt, runt, runt i huvudet. Framförallt är det en sak som tar upp otroligt mycket uppmärksamhet. Nämligen min sambo. Ni hörde rätt, något jag aldrig trodde skulle hända har hänt - Robert och jag har delad brevlåda. Hans kläder hänger i samma garderob som min, vi äter middag tillsammans, gör saker på var sitt håll men somnar tillsammans, vi har en VARDAG! Eller inte riktigt då han kommer jobba i Gällivare ett tag till men det gör ingenting för ingen av oss lever i en resväska hos den andre. Mina 28 kvadrat är nu våra 28 kvadrat. Bådas namn står på ICA-kortet och vi får dela helt vanliga tisdagskvällar med varandra.
 
Vardag är ett ord jag likställer med ordet lyx. När man träffas var annan/var tredje vecka eller helg måste allt bli perfekt, man vill inte bråka, inte äta mackor till middag, inte somna framför tv:n klockan 7 en lördag. Man vill bara pussas, kramas, äta utemiddagar och dricka drinkar. Nu känns det verkligen som att ett nytt kapitel börjar och det känns så rätt, spännande och utmanande!
 
 

RSS 2.0