22:57


dagens upptäckt

Rodeo tar väldigt fina mingelbilder!



fem saker

- Varför behöver man, den 26 juni, ha underställ, vantar, pannband och halsduk för att kunna träna?

- Inne på min andra jobbvecka av nio på ICA för andra året i rad.

- Vill hitta mig ett jobb i Övik till hösten och går och dagdrömmer om det hela dagarna.

- Fick mina kläder från Monki idag, men det blev retur på det mesta..

- Flyttar jag till Övik ska jag börja spela fotboll igen.

watch

Har ju glömt att berätta att jag fick världens finaste studentpresent! Calvin Clein-klockan jag velat ha så länge låg fint nedpackad och väntade på mig när jag kom hem. Vågar inte ha den på jobbet men annars så sitter den tryggt på min arm!



23:27

Längtar mig bort till en kritvit strand med en bok i handen. Där skulle jag vilja ligga alldeles ensam och bara lyssna på vågorna. 

Trodde aldrig det skulle bli så, men Indonesien gjorde mig frälst. Jag vill vandra runt på jorden och bara ta in allt det fina. Om det så är vägen mellan Övik och Myckelgensjö eller i Indonesiens regnskogar.



bloglovin

bloglovin

Följ mig på Bloglovin - klicka på ikonen ovan

välkommen in till mig

Öppnar man min gröna dörr efter att ha tagit några steg på trädäcket hamnar man i hallen! 
Hallen rymmer ett kylskåp, en micro och vanligtvis en vattenkokare men eftersom den i vårt hus gått sönder är jag nu utan...

Fotoramarna har stått utan bilder ett år nu, loovar att jag ska ta tag i det. Snart...

Skor som inte sitter som dom ska på fötterna får man använda som prydnad!

Favortlampa och favoritlyktor.

När skorna är av vänder man sig till höger och öppnar dörren till själva rummet!

Det fula golvet döljer jag med två stora, gröna mattor. Smink och smycken stoppar jag in i sockerlådan under spegeln eller hänger i gardinstången.

Pallarna har jag kletat ungefär 1000 lager färg på och sedan målat dit en stjärna på sitsen!

Soffan är min farmors gamla, sockerlådan och kartan har jag fyndat i ett förråd hos min morbror. Saknar dock en string-hylla till vänster om kartan!

I sängen ligger grisen jag fick av min mormor när jag var liten och grodan Tore gav mig i vintras.

Drömfångare köpt på Urkult och magasin som nattduksbord!


Enda bordet i rummet brukar inte vara såhär tomt utan brukar också ha en dator och lite annat krafs på sig!

Garderoben är omtapetserad och sväljer mycket i klädväg, har dock 2/3 inne i huset som fortfarande inte är uppackat....

11:51


monki sale

Beställde en liten sommarpresent till mig själv på Monkis rea!



23:49



som att göra slut med en pojkvän x32

”Den lyckligaste dagen i mitt liv”, ”Eufori rakt igenom”, ”Glädjerus”. Studenten. För många, kanske de allra flesta är det den mest fantastiska dagen dittills i sina liv. Ett enda stort kalas för att fira att tre år i skolan är över. Lyckotårar och glada farväl. Jag grät också. Men att kalla det tårar av lycka och glädje är definitivt en överdrift.

För tre år sedan, ganska exakt, fick jag mina slutbetyg i nian. Jag visste att jag skulle, bara ett par månader senare börja på Räddningsgymnasiet. Sommaren gick och den 30 augusti 2009 flyttade jag in i min alldeles egna lägenhet i Klockestrand, till grannar hade jag 13 personer ur min blivande klass. Två dörrar bort en kille vid namn Torshage och som senare blev min pojkvän. På kvällen var det upprop i matsalen och därefter brännboll. Efter att ha blivit utklassade av treorna, hälsat på alla och skaffat en första uppfattning åkte jag hem och undrade vad fan detta var. Dagen efter; min första skoldag. Min och 31 andra 15åringars första dag på Räddningsgymnasiet.

Inte trodde man då att vi tre år senare skulle gråta livet ur oss när vi tog studenten.

Idag gör det lite ont i magen att titta på bilder med studenthatten på. Men ändå har jag nog inte förstått att vi inte ska komma tillbaka till hösten. Det kommer aldrig vara ”vi” igen. Aldrig mer första skoldag, aldrig mer sista skoldag med Rägy09. Vissa såg jag för sista gången, vinkade av och försökte tränga bort vad det innebar. Att säga hejdå till personer man aldrig riktigt kände var hemskt. Att säga hejdå till personer man lärt känna för lite var fruktansvärt. Jag grät som ett litet barn när jag kramade Erika hejdå, sen gick jag hem och grät ännu mer i Tores famn för att jag aldrig riktigt lärt känna henne. Man reagerar så lustigt, eller kanske helt logiskt.

Men jag tror såklart att det ska bli bra, att framtiden är ljus och välkomnande. För mig, för oss alla. Att allt blir bra, att vi alla klarar oss. Det gör bara ont att lämna det gamla bakom sig.



17:06


Indonesien Del II (ännu senare...)

Efter en natt i ett lite väl välkonditionerat rum (många förkylda, men man skall inte klaga) slog vi upp ögonen till ett stekhett Indonesien. Nattpizzan och flygplansmaten hade redan slagit ut ett par styckens magar, men de flesta av oss började vår jakt på frukost. Inte allt för jetlagade sökte vi oss till Dunkin' Donuts för att äta en äcklig baguette med konstgjort salami på och juice som inte smakade allt för gott. Handsprit i detta läge var a och o, att jag tog is i juicen kändes väldigt riskabelt eftersom vi hört att det var ett big no no. Men det gick bra, jag blev inte magsjuk och kunde åka vidare mot resans första studiebesök.

Vi trängde in oss i bussen för att åka till SOS Barnbyar utanför Jakarta. På väg dit stannade vi på ett köpcenter, Sitos, för att köpa lite leksaker till barnen. Där fick vi jaga på expiditerna för att ens komma iväg samma dag; allt i Inonesien går långsamt. Alla ska ha jobb, därför är allting väldigt omständligt - det behövs 4 personer ur personalen för att genomföra ett köp. Efter att Jonna fått expiditen att springa (!!) knökade vi åter igen in oss i bussen för att fortsätta vår färd.

Väl framme möttes vi av ett jättefint barnhem, allt var fräscht och jag tänkte att barnen i detta hem måste vara väldigt lyckat lottade och att det antagligen inte ser ut såhär överallt i Indonesien. Efter en presentation av barnhemmet av dess föreståndare och att vci presenterat vår skola delade vi upp oss i klassen för att besöka varsitt hus. Varje hus hade en egen "mamma" som var självgående, med eget kök, toalett och så vidare. Jag, Mattias, Yves och Malin A hälsade på i ett kristet hus. Det var lite knackligt med språket, mamman kunde inte så mycket engelska och inte barnen heller för den delen, men en liten konversation hade vi allt.

När vi sagt hejdå till husmammorna samlades vi ute på fotbollsplanen och lekte lite. Några spelade foptboll, andra kullade, andra hängde i "lekparken". Allt eftersom anslöt fler barn som gått skola under dagen och vi skrattade och drack Vitamin Water tills att det var dags att avsluta dagen och återvända hem till Kamar Kamar.

Sitos, som vi köpt leksaker på tidigare under dagen, blev något av vårt stammisställe. Där fanns många resturanger med bra mat, lite kläder och barer. Under hela Jakarta-tiden åt, drack och shoppade där mest varje kväll.

mottagning

Just nu försöker jag tränga bort tankar om klassen, framtiden och livet och istället fokusera på dagens mottagning. Nu är det snart dags för första omgången, det blir grillat och tårta. Ikväll avslutar vi med ännu mer mat, rosé och andra halvan av släkten. Imorgon måste jag ta tag i all uppackning, sortera tankar och söka jobb.

Bild från mit kala rumi Glasblåsarn innan champagnefrullen. Ingen mascara kan vara det mest rutinerade ever. Gråtkalas.


för vi har tagit studenten, fyfan vad vi är ledsna

Som att göra slut med en kärlek. Med någon man älskat så hårt. Fast gånger 32. Tre fantastiska år är över, aldrig mer "vi". Aldrig mer. Och det gör så ont, så jävla ont. 



RSS 2.0