pinterest.com/fstylese

 
 
Pinterest är kanske världens bästa grej. Här är lite jag pinat på senaste. HÄR hittar ni min pinterest!
 
 

kreativitet

 
 
Kliar i fingrarna. Vill sy, klippa och klistra. Fixa och pyssla. 
 
Till exempel en sånhär till datorn:

huset

 
 
När det är dags för Robert att åka och jobba känns det alltid som att vi fått alldeles för lite tid tillsammans. Trots att vi varit med varandra varenda dag i 2,5 vecka nu så var det ändå med darr på läppen jag sa hejdå för någon timme sedan. Ligger i våran säng med våra nya, fluffiga sängkläder och luktar på vårat nya, fantastisk goda doftljus. Lägger i inredningsprylar i olika varukorgar, "snart" har jag ju både ett hem här och antagligen i Gävle att fylla med fina saker. Längtar intensivt till våren då jag och Tilde tänkt åka till Filippinerna, det vet man ju inte nu, men jag längtar ändå. Ska strax måla ett sista lager färg på väggarna i köket, vi råkade välja en jätteful färg till ena väggen men det vita blir bra. Nästa projekt är slipa och olja golven. 
 
Alla väggar i köket är nu gipsade, mindre sånthär alltså.
Jag och Fiskbritt har legat x antal timmar i sängen och myst. Nu när vi köpt nya sängläder är hon dock bannad efter att ha klivit upp på det vita med leriga tassar.
Robert spacklar de galet snea väggarna. Taket målade vi förra vändan och det blev riktigt, riktigt fint.
Jag och Anki har rensat skogen på kransingredienser och tillverkat oss några fina.
Vi råkade välja en svinful färg till ena väggen, den ska nog få bli grå istället. Passade på att måla lite fint.
Resten av väggarna har vi målat vita vilket man skymtar här. I hallen, bakom masoniten fanns en hoplappning av diverse brädor som vi målat vita och ska spara. Lägg även märke till skillnaden mellan dörrkarmarna, den till höger har målats i samma färg som taket. Den vänstra är inte riktigt lika fin, dörren är ingen höjdare heller. Vi avvaktar med dom ett tag eftersom vi bara värmer upp i kök/hall/toalett just nu. 

20:48

Ikväll är en sån kväll när man fylls av inspiration och förväntan. Vi har slipat allt spackel i köket och lagt på ett lager till, strax kan vi måla och slipa golven. Jag börjar bli klar med kursen, det som känts helt omöjligt känns inte alls så långt bort. Det är snart vinter och när de första snöflingorna föll i veckan sög det till i magen och jag kände att det är rätt att åka till Jukkas en vinter till. När jag sa till Robert förut idag att "jag vill fasen inte plugga nästa höst" och han svarade "jo det vill du", och jag faktiskt kände att ja, det vill jag ju! Längtar mycket tills att vi har ett eget ställe att äta frukost, köpa en dubbelsäng till och gå på toa i, det är långt bort men ändå överkomligt. Läste Jonnas text "Tankar om utbildning" och tänkte att vad som än händer får man göra det man vill, bara man är lycklig. Man kan ändra sig igen. 
 
Enda som gör mig lite ledsen är att vi kollat klart på New Girl säsong 1 och 2. Väntar på säsong tre så vi kan fortsätta på vår frukosttradition. 
 
Snart i en våningssäng i Jukkas med min bästa vän igen.

höstvardag

Rivit, hittat 7 lager tapet (tre finaste på bilden) och blivit av med det mesta av den fruktansvärda rosafärgen på väggarna. 
Spenderat mycket tid i paltkomesoffan medan andra gjort viktiga saker. Så som ge mig vin eller laga mat.
Plockat en hel del bär. Här med pojkvän samt svärmor.
Skördat mina enorma morötter och bytt kuddfodral.
Jagat, eller mest sovit i sista sommarvärmen. Underbart!
Hur vackert?
Kvalitetstid med pappsen och lillebror på vindparksinvigning.
Hamrat vindskivor och haft svindel, både för att jag själv stått på stegen men främst för att jag varit dörädd att Robert ska ramla ner.

huvudstad och snöby

Idag fyller denhär herrn jag pratar om hela tiden år! Vi passade på att boka en Stockholmsweekend i november som lär komma att innehålla sköna hotellsängar, gofrulle, vintagebutiker, middagar, vin, drinkar och allmänt stadsmys. 
 
Ytterligare sak att fira är att jag bestämt mig för att göra ytterligare en säsong på ICEHOTEL. Det blir en ny tjänst och det känns jättepeppigt. Att både Tilde och Robert kommer tillbringa vintern i Norrbotten gör inte saken sämre och jag tror att vintern kommer bli fantastisk!
 
 

RSS 2.0