en sista lapplandshelg




21:40

 
Pirrar så mycket i min mage nu. Av nervositet, längtan, förväntan, separationsångest till Kiruna, hemlängtan. Allt på en gång. Finaste tiden här uppe har ju faktiskt precis börjat, solen skiner och trots blåsten slår min mage volter så fort jag öppnar persiennen på morgonen. Bara att få gå i solglasögon dom 100 meterna på jobbet gör dagarna så väldigt mycket bättre.
 
Om två dagar har jag jobbat min sista ICEdag, om en vecka är jag hemma. Om två veckor är jag i Budapest, om fem på Bali. I sommar ska jag jobba åtta veckor och sedan ska jag ju börja plugga. 
 
Är så väldigt roligt att leva. 
 

att vara hemma en vecka

betyder att man hinner med massa mat, lata mornar, familj och sånt, ni vet.
 
Först vara ute i snön, skotta lite och se att det hänger julstjärnor både lite här och där fortfarande.
Korri var givitvis med för att svinga hans alltid två meter långa pinnar.
Lyckades till och med få både ett..
.. och två bra kort på herrn som aldrig annars blir mer än ett svart sträck i kameran.
Robert kom hem lite tidigare än väntat så då slog vi ihop stora delar av våra familjer för middag. Och röpang.
En pappa och en mamma.
En Pelle. En Robert.
Sedan låg jag mest såhär, på soffan.
En stugnatt hann vi ju också med. Medan spiskaminen inte ville låta röken gå upp i skorstenen, utan ut i stugan fick vi stå ute och sura. Men rätt fint.
Sedan kunde vi gå in och dricka vin.
Och öl! Och äta fyllda champinjoner & paprikor. Och ost och kex.
På morgonen åt vi megagod frukost innan vi packade ihop och halkade hem.
Slutligen katthäng med serier i soffan innan tåget mot Kiruna.

moa & manne på besök

 
Innan jag åkte hem hade vi ju Manne och Moa på finbesök. Vi hade inte riktigt vädret på vår sida men jag tror (eller vet) att vi alla var väldigt nöjd efter veckan ändå!
 
 
Tog inga bilder förns tredje dagens aktivitet. 
 
Då vi åkte på skotertur!
Besökarna.
Moan!
 
Jag klev av skotern och försvann genast med hela benet i snön.
 
Ser nästan ut som att Tilde körde en meter här.
 
Mat och smspaus.
 
Sista kvällen åt vi i restaurangen efter tre dagarns taco till frukost/lunch/middag.
 
Moa var fin!
 
Röding och hallonsorbet.
 
Mittemot!
 
Sista dagen åkte vi till Gällivare för att hämta min bil som Robert fixat (och sedan gick sönder på ett annat ställe) samt åka lite skidor. Vädret var... grått.
 
Jag, Moa och Manne åkte på tvären medan Tilde åkte på längden.
 
Sedan åkte vi åt varsitt håll. 

Mar. 04, 2014



RSS 2.0