gällivare-jokkmokk och tillbaka

 
För ett par veckor sedan var jag och Robert på Jokkmokks marknad. Galet mycket folk och hundratals stånd som alla sålde samma sak. Men vi hade mysigt ändå!
 
Först måste man äta frukost. Han hade tagit med sig våra bästa doftljus till husvagnen. Då får man såklart lite extra kärlek!
På marknaden köpte min overallsklädda pojkvän en matta. Jag kom hem med torkat renkött, sylt och skogsknäcke.
Framför Sverigedemokraternas stånd fick vi ta del av detta fina!
Sen åkte vi hem, drack vin och åt det torkade renköttet till förrätt.
Till varmrätt åt vi stuvade makaroner och köttbullar. Så fint kan man ha det en helg i husvagnen bakom Roberts jobb!

torsdag

 
Så många pirriga saker just nu!
 
1: varit hemma en vecka 
 
2: åker tillbaka för sista månaden i jukkas (någonsin) idag. lillebror följer med i över en vecka med
 
3: bokat resa till budapest med robert. vi åker 7 april och stannar tills den 10e
 
4: även bokat två veckors surf på bali i maj.......... ska strax också boka flygbiljetter och det känns overkligt. över 3 veckor i singapore/bali på egen hand
 
 
(tack mamma & pappa för att ni står ut när jag kommer hem, tar bilen och bara kikar in då och då samt bokar resa till andra sidan jorden)

tobacco trail

Började min lediga helg med att fortsätta undersöka kamerans funktioner. Hundspannstävlingen Tobacco Trail startade nedanför hotellet och jag lyckades få hundbilderna från helsuddiga till medelsuddiga. Snö är svinsvårt att fota också, det vita blir aldrig bra. Öva, öva...
 
 
 

nikkaluokta

 
Förra veckan va jag och tilde på utflykt till Nikkaluokta för att kolla på fjäll och älgar! Testade min nya kamera lite också, det är inte helt lätt. 


RSS 2.0