20:15

Vill bara shoppa. Klicka på köp, köp, köp. Zara har fått in så jääävla mycket fint. Cos också. När jag kommer hem ska jag beställa en hel hög med grejer. Och jag börjar förstå varför min garderob bara består av svart, blått och vitt haha...
 
 

come dance with me

Men hej hörrni! Hur fort går inte denna sommar? Sitter och kollar ut i den bäcksvarta natten nu, dom ljusa sommarnätterna är liksom förbi. Åtminstone här i södern. Just nu så finns bara ett fokus för mig - framåt. Varje dag jag vaknar tänke jag att jaha, nu är denhär dan över också!

Denhär somamren är mycket blandade känslor för mig. Det är fantastiskt att kunna säga att idag är den första dagen jag inte sett blå himmel och sol. Får verkligen ut något av själva sommaren! Trivs som fasen med jobbet och omger mig med massor av vettiga människor. Dessutom finns det så jäkla mycket tid att tänka, och det är så skönt att bara kunna släppa alla tankar fria. Bra, dåliga, gamla, nya, fula, fina - allt ska bara tänkas. Från ett ganska stort kaosmoln börjar jag nu kunna analysera och kategorisera. 
 
På den dåliga sidan väger denhär ständiga längtan tungt. Efter Robert främst, helvete vad jag längtar efter att inte ha hundratals mil emellan hela JÄVLA TIDEN. Men också hem, det är konstigt att inte vara i stugan och inte vakna i mitt rum jag älskar så mycket. Det är väl också här mitt stenhårda fokus framåt ankrar - 18 dagar till semester.
 
Och sen då, tänker ni? Jaa, jag fick ju jobbet i Tyskland. Men efter många om och men tackade jag nej och nu står min höstkalender tom. För första gången känns det också som något jävligt skönt. Jag har en hel del olika tankar och alternativ men just nu tänker jag bara flyta med, när mitt huvud ändå tillåter det.
 
Såhär vill jag att alla augustikvällar ska se ut. Då tänker jag dricka rövin, hångla och bara vara.
 

gatu 2013

Gatuhelgen blev på riktigt något utöver det vanliga. Så himla, himla, himla glad att jag kunde skrapa ihop några extra lediga dagar och åka till Sundsvall över helgen. Jag såg bara en konsert, den enda konsert jag ville se. Men hela, hela, hela tiden hade jag (nästan) alla mina absolut bästa människor runt omkring mig. Det var en sån sjuk boost, och nu när det känns lite deppigt att vara så långt ifrån allihopa kan jag tänka tillbaka på gatu. Fint.
 
Känns lite lättare att genomföra en resa med 100 byten om man har en fin klänning på sig.
Bo på hotell Knaust, inte helt fel.
Spela kubb och dricka grogg. Inte helt fel.
Stora delar av människorna som gör mig allra gladast.
Yves bjuder på dans.
Dricka corona och lyssna på historier, inte helt fel.
Yves och the twinz, inte helt fel.
Kan man kissa här?

Dricka öl på svenssons. Inte helt fel.
Maskinen. Skulle det en kunna bli fel?
Vakna upp med 4 fantastiska människor, inte helt fel. (Att Robban blev bakfull av att lägga sig tio dagen innan utan att ha druckit - helt fel!)
Äta bakismat och mata änder, inte helt fel.
Köpa matchande ryggsäckar? HELT RÄTT.

#kär

Hörrni, jag är bra nog kär i denhär killen med Gritzerströjor i det oändliga. Det är så jävla fint så jag inte vet var jag ska ta vägen!
 
 

bonnie dress

Har ni sett någon finare klänning? För 199:- på Gina Tricot. Dör snygghetsdöden, önskar jag och mina tuttar kunde komma överens med något dylikt.
 
bild: elsaekman.freshnet.com

livet på en pinne

Igår var ju en rätt lustig dag. Fick nämligen reda på att jag och Bobby fick jobbet i vinkällaren i Tyskland!!! Så i september flyttar vi till Palzem, en liten by på gränsen mot Luxemburg i 1,5 månad för att framställa vin. GALET! På kvällen drack mina nya vänner och kollegor ett glas vin och kollade på afrikansk dans i solnedgången. Imorgon ska jag åka upp till älskade norrland för att gatufesta. Helvete vad fint. 

mer utsikt

Förra veckan hade vi en liten personalkväll efter vi stängt igen Nord. Här på ön finns en båk (alla dessa skärgårds- och sjöord man inte förstår sig på) som vi var upp till. En båk är typ ett sjömärke. Ett högt torn, en fyr fast ändå inte. I alla fall så var det precis lika fin utsikt som överallt annars på ön! När folk frågar vad jag gör på ledig tid svarar ajg uteslutande "tittar på utsikten". För det är verkligen huvudsysslan.
 
 

RSS 2.0