"att det gick en hel dag utan att jag tänkte på honom"

Målat naglarna, lyssnat på fin musik, tänt en hel drös värmeljus, druckit te och läst kommentarerna till detta blogginlägg. Det är en alldeles fantastisk fredagskväll för mig. Och imorgon blir det helg, två futtiga dagar av jobb innan jag ska få vakna bredvid världens finaste människa varje morgon i en hel vecka. 
 
Det är sådan lyx.

söndagslista

När vaknade du imorse?
Första gången någon gång vid tre, av festen ute i köket. Det lät unz unz unz och AHHH AAAH AAAAH. Andra gången 06:30 av väckaren som skulle påminna oss om vår sovmorgon. Till sist 07:30 när det var dags att kliva upp på riktigt.

Vad var det första du tänkte när du vaknade?

03:00 – unz unz unz. 06:30 – fan vad skönt att få somna om igen. 07:30 – vad fin du är.

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?

Ringt min kollega David ungefär 50 gånger sedan 10:30 this morning.

Vilket humör är du på?
Trött men glad.

Har du ont någonstans?

Nej, och det tackar vi för!

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?

Har precis ätit lax och världens godaste romsås. Så det får stilla suget ett tag.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?

I förrgår när jag handlade mat.

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?

Facebook. Twitter. Citybreak.

Vad ska du göra ikväll?
Äta rester, pussas och somna i ett nystädat rum.

Vilken är den första låten du sätter på idag?

Håkans nya.

Vad tycker du om din blogg?
Den har hängt med så länge nu att det nog inte skulle gå att skiljas från den.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?

Jobbade, precis som jag gör nu. Varenda dag sedan dess, tionde och sista dagen idag!!

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?

Man kan ju hoppas.

När fotade något senast, och vad?

”Jelly Babies”-påsen vi fått från ett resebolag hotellet samarbetar med. Vi får godis varje gång eftersom dom vet vilka gottegrisar vi är.

Har du gjort av med pengar idag, på vad?

Inte idag, tack gud. Vill inte göra av med ett öre till innan nästa lön.

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?

Alla tusen datorkablar.

Vad har du på dig idag
?
En vit ICEHOTELtröja och jeans. As usual.


lite bilder från senaste tiden

Ätit middag på Hempy, en av hotellets två restauranger, med fina vänner och kollegor.
Hängt i Gällivare - tittat på vasaloppet, åkt traktor och skedat.
Tagit första morgonflyget till Stockholm för att shoppa, gå på arbetsintervju....

 
...dricka drinkar med Bobby....
....och strosa i solen.
Visat hotellet.
Köpt nya kläder och skor.
Tyvärr var skorna en halv storlek för små så de fick åka på retur och ge plats för ett par större som kommer i veckan.

14:33

Oujja. Sedan sist har det hänt en hel del, en hel det väldigt bra saker! Sist berättade jag att jag skulle åka till huvudstaden, men inte varför. Nu när jag vet resultatet kan jag berätta att jag var på arbetsintervju för ett jobb på Arholma Nord i sommar. I förrgår fick jag jobbet, så under den finaste tiden av sommaren (böjan/mitten av juni - mitten av augusti) ska jag bo och jobba i Stockholms skägård! Känns så jävla kul, och att det dessutom gör att jag kan få lite sommar hemmavid före och efter gör inte saken sämre.
 
Dagen jag tackade ja till Arholma var också startdagen för sista månaden i Jukkas. Vad jag ska göra i "glappet" mellan jobben har jag ingen aning om, men det verkar ju lösa sig med det mesta i livet!

halvår

Att sex månader kan gå så fort. Att det hinner hända så mycket liksom. Ska bli spännande att se var vi är om ytterligare sex månader. Flyger till huvudstaden på onsdag. Vi börjar där!
 

air max

Ett par av dessa är på väg till Jukkas. Dock tror jag att jag tagit fel storlek.... I så fall bara att byta men vill använda dom nu, nu, nuuuu!
 

nästansommar i höga kusten



RSS 2.0