13:29

 
Okej. Bali-update. Ska precis åka hem och packa. Fått låna multiverktyg och öronproppar av Robelibob samt shoppat upp månadspengen på apoteket.
 
Den skräckblandade förstjusningen är fördelad ungefär 75% skräck, 25% förtjusning. Men en riskanalys jag kan använda mig av är den ofarliga tillvaron jag lever i, jämförelsevis med min pojkvän, utslaget över ett år.
 
Robert for example:
1. jobbar i gruvan = risk för fall, kläm, smäll, bom, krasch varenda dag 
2. kör enduromotorcykel. och vanlig motorcykel. 
3. lagar plåttak jättehögt upp utan säkerhetslina
4. osv
 
Jag for example:
1. läser böcker & bloggar
2. jobbar inomhus, mest med datorn, med farligaste faktor arga människor.
3. sätter inte min fot på höga tak. går knappt upp ens på övervåningen i huset pga läskigt.
4. osv
 
Med undantag nu då, när jag alltså ska
1. promenera & fotografera på bali (semesterö, man kan åka charter). eventuellt handla ett armband på en marknad
2. läsa böcker på hotellrummet efter mörkrets inbrott
3. surfa (medför vissa risker men jag har köpt första hjälpen kit, kommer ha cirka många personer i ming grupp samt att balis sjukvård är väldigt bra)
4. osv
 
Min farlighetskvot når alltså ändå inte upp till ens hälften av Roberts! Har dessutom solskyddsfaktor Kids 50+ med mig så jag kommer nog kanske inte ens bränna mig.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0